امور کنسولی و روادید

کارت هوشمند ملی

حضور فیزیکی متقاضی در سفارت برای درخواست صدور کارت هوشمند ملی ضروریست زیرا لازم است کارشناس مربوطه در بخش کنسولی، نسبت به ثبت اطلاعات فردی، اخذ آثار انگشتان و گرفتن عکس پرسنلی شخص اقدام لازم را به عمل آورد.

ضروری است خانم های محترم با حجاب کامل و بدون هر گونه آرایش، کاشت مژه مصنوعی و پیرسینگ در ناحیه صورت، مراجعه نمایند.

در ضمن توصیه می‌شود در صورتی که شناسنامه شما دارای جلد قرمز و قدیمی می‌باشد، ابتدا آنرا تعویض و سپس برای درخواست کارت ملی اقدام نمایید، در غیر این صورت پیشنهاد می‌گردد قبل از اخذ نوبت برای درخواست کارت ملی، ابتدا تصویر شناسنامه و عکس فعلی خود را به نشانی ایمیل  زیر ارسال کنید و سپس در صورت تایید کارشناس مربوطه از طریق ایمیل، نسبت به گرفتن نوبت و مراجعه به سفارت اقدام نمایید زیرا احتمال نپذیرفتن شناسنامه‌های قدیمی‌ به علت عدم شباهت چهره فرد با عکس شناسنامه زیاد است:  

cbr.visa@mfa.gov.ir

مدارک مورد نیاز:

1- اصل شناسنامه عکس دار

2- آدرس پستی و کد پستی خود یا بستگان در ایران

3- شماره تلفن همراه خود یا بستگان در ایران

4- پرداخت 43 دلار به یکی از 2 روش زیر: 

الف- واریز آنلاین به حساب سفارت ایران و ارائه رسید آن:

Account Name: Iran Embassy

BSB: 062900

ACC: 11138839

Commonwealth Bank of Australia

ب- تهیه مانی اوردر از پست آفیس در وجه سفارت ایران و ارائه آن 

 نکات مهم در مورد کارت هوشمند ملی:

1- اشتباه در درج کد پستی یا عدم همخوانی آدرس با کد پستی در ایران، منجر به ابطال درخواست خواهد شد. (آدرس باید مختصر،مفید و دقیق باشد)

2- در صورت وجود موارد زیر ابتدا باید نسبت به تعویض شناسنامه اقدام و پس از دریافت شناسنامه، نسبت به درخواست کارت هوشمند ملی اقدام شود:

"مغایرت در مشخصات شناسنامه با اطلاعات موجود در سازمان ثبت احوال کشور - مخدوش یا آبخوردگی شناسنامه - عدم درج مهر روی عکس شناسنامه - عدم شباهت عکس شناسنامه‌های جلد قرمز با چهره فرد و ..."

3- زمان چاپ و ارسال کارت هوشمند ملی در اختیار سازمان ثبت احوال ایران می‌باشد و بخش کنسولی سفارت مسئول پاسخگویی بابت تاخیر در صدور یا ارسال کارت ملی نمی‌باشد. مسئولیت بخش کنسولی متوجه ثبت درخواست و ارسال آن به مرکز بوده و هر زمان که کارت ملی تحویل سفارت گردد، مراتب از طریق واتس اپ به اطلاع هموطنان متقاضی رسانده می‌شود تا برای دریافت آن به سفارت مراجعه نمایند. 

ملاحظه مهم:

پس از چاپ و ارسال کارت هوشمند ملی از سوی سازمان ثبت احوال، برای دریافت آن حتما باید به سفارت مراجعه شود زیرا تحویل کارت ملی به شخص متقاضی، منوط به اخذ اثر انگشت، جهت فعال شدن آن می‌باشد.

سایت نوبت دهی درخواست کارت هوشمند ملی

جهت اطلاع از آخرین اخبار و مقررات کنسولی، می‌توانید در کانال تلگرامی امور کنسولی از طریق لینک: https://t.me/embassy_of_iran_canberra عضو شوید.

- آدرس ایمیل ارتباطی: Cbr.visa@mfa.gov.ir